Upravit předvolby souhlasu

Pomocí cookies vám umožňujeme efektivně se pohybovat po stránce a využívat některé funkce. Detailní informace o všech cookies najdete níže v jednotlivých kategoriích souhlasu. Cookies označené jako „Nezbytné“ se ukládají ve vašem prohlížeči, protože jsou nutné ke zpřístupnění základních funkcí stránky.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Přeskočit na obsah

Budujte si vztah se zákazníky. Proč?

Nebojte se, není třeba chodit s každým zákazníkem na oběd. Ale každý úspěšný e-shop tento vztah buduje a posiluje. A jedním z důležitých nástrojů v tomto směru je e-mail marketing. Hodně lidí nad ním ohrnuje nos a nejspíš se ohradí tím, že nesnáší „ty otravné nabídky“, které chodí do e-mailové schránky. A nejspíš i právě proto pak hodně internetových obchodů tento nenahraditelný marketingový kanál nevyužívají. A to je velká, opravdu velká škoda.

Má zkušenost

V začátcích provozování mého e-shopu StavbaOnline.cz jsem na tom byl stejně jako mnozí z vás, e-mail marketing jsem prostě neřešil. Ale po vyzkoušení tohoto způsobu prezentace e-shopu jsem pochopil, jaká chyba to byla. Zvedly se tržby a také se zvýšil počet vracejících se zákazníků. 

Proč dělat e-mail marketing

Pokud děláme e-mail marketing správně a hlavně podle zákonů, můžeme:

  1. zvýšit povědomí o vašem e-shopu u registrovaných
  2. zvýšit důvěru registrovaných ve váš e-shop
  3. zvýšit počty objednávek
  4. zvýšit počet vracejících se zákazníků

U posledního 4. bodu bych se na chvilku zastavil. Je mnohem levnější a snazší přesvědčit k nákupu zákazníka, který už ve vašem e-shopu nakoupil, než získat zákazníka nového. Nového zákazníka musíte na e-shop přivézt díky PPC kampaním nebo ze zbožových vyhledávačů a za oba tyto zdroje návštěv platíte nemalé částky. Ale pokud zákazník už u vás nakoupil, patrně jste udělali všechno proto, aby byl s nákupem spokojený a proto nemá důvod u vás nenakoupit znovu. Tedy pokud na vás nezapomene a nenakoupí příště někde jinde. A právě s tímto pomáhá e-mail marketing.

e-mail marketing pro e-shop

Jak dělat e-mail marketing

V tomto článku nebudu popisovat, co je k tomu potřeba. To vše najdete v článku Základní e-mail marketing pro každý e-shop. Dnes se spíš podíváme na to, jaké e-maily registrovaným posílat.

Tady je pár zásadních pravidel k e-mail marketingu:

  1. Posílejte e-mail marketing i když máte v databázi jen pár kontaktů. Jak jsem psal výše, je potřeba budovat vztah se zákazníky.
  2. Nechtějte být jako Alza nebo Mall. Tím mám na mysli, že není rozumné registrované trápit mailingovými zpravodaji každý den. Stačí jednou za týden nebo 14 dnů.
  3. Pošlete jim jen to, co je opravdu zajímavé. To, že máte nový design e-shopu, nikoho nezajímá.

Co tedy posílat?

e-mail marketing pro e-shop

A nyní se dostáváme k té nejzásadnější části a vlastně zde navážeme na minulý úkol z článku Aktuality a články – důležitá součást úspěšného e-shopu. V něm jste měli za úkol vymyslet novinku/aktualitu pro váš e-shop. A právě obsah této novinky je skvělým obsahem pro váš e-mailingový zpravodaj. Stačí tedy jej převézt do e-mailu a ten rozeslat svým zákazníkům a registrovaným uživatelům.

A jak by měl e-mail vypadat?

Jak by měl vypadat takový e-mail najdete v článku Jak by měla vypadat e-mailingová kampaň 😉

Závěr

Podle mnoha studií i z mých více jak 16 letým zkušenostem z provozování e-shopů je právě e-mail marketing tím nejlepším marketingovým kanálem co do poměru cena/výkon. Obvykle platíte jen za externí mailingový nástroj (některé jsou i zdarma) a pak investujete ještě svůj čas. Nic víc. 

U některých mých e-shopů nebo e-shopů mých klientů, pro které marketing dělám, se tržby z e-mail marketingu pohybují v řádech desítek, i stovek tisíc korun měsíčně. A to jsou e-shopy, které také provozuje jeden člověk, patrně stejně jako ten váš. A jsem si jistý, že i vám e-mail marketing bude fungovat 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *