Upravit předvolby souhlasu

Pomocí cookies vám umožňujeme efektivně se pohybovat po stránce a využívat některé funkce. Detailní informace o všech cookies najdete níže v jednotlivých kategoriích souhlasu. Cookies označené jako „Nezbytné“ se ukládají ve vašem prohlížeči, protože jsou nutné ke zpřístupnění základních funkcí stránky.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Přeskočit na obsah

Co hodně e-shopů nedělá a mělo by

Už jsem viděl velkou spoustu internetových obchodů, ať už právě vzniklých nebo těch, které už nějakou dobu existují. A tato chyba se opakovala v 90 % případů. A přitom je to vcelku jednoduché a hlavně velmi, velmi, velmi důležité. Není třeba na to najímat specialistu, obvykle to majitel nebo provozovatel e-shopu zvládne naprosto skvěle. A hlavně to ponese ovoce po dlouhý čas. Co to je?

Prý je obsah král

Už pamatuju opravdu hodně, teda spíš už mám hodně let, s tím pamatováním je to, díky tomu vyššímu věku, horší. Ale heslo „obsah je král“ jsem slyšel nebo četl před mnoha a mnoha lety. A ono stále platí. Nebo spíš v současné době platí dvojnásob…nebo vícenásob. A tím obsahem mám na mysli obsah našeho e-shopu. A jsou to:

  • popisy produktů
  • popisy kategorií
  • důležité stránky e-shopu jako je „Kontakt“ nebo „Doprava a platba“
  • články na blogu

Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.E-mail: 

Proč je obsah e-shopu tak důležitý

obsah e-shopu
  1. Pokud nemáme u produktů žádný popis, patrně moc důvěry od návštěvníků našeho e-shopu nezískáme.
  2. Pokud máme popisy produktů okopírované od dodavatele, stejně jako x dalších e-shopů, opět moc plusových bodů nezískáme. Ať už od návštěvníků, ale i od vyhledávačů jako je Google, Seznam, Bing, atd. Toto platí o to víc, o co dražší produkty prodáváme. 
  3. Pokud nemáme popisy kategorií, přicházíme tím o výhodu, jak zaujmout návštěvníka třeba nějakou radou ohledně výběru produktu z dané kategorie.
  4. Pokud nemáme popisy kategorií, přicházíme tím o organickou návštěvnost z vyhledávačů.
  5. A to stejné platí i když nemáme články na našem e-shopu, opět tím přicházíme o plusové body jak návštěvníků (možných budoucích zákazníků), ale i vyhledávačů.

Výhody kvalitního obsahu e-shopu

Je pravda, že návštěvníci na webu a tedy i na e-shopu moc nečtou a spíš skenují (nadpisy a odrážky), ale i tak je obsah velmi důležitý.

  1. Někteří návštěvníci čtou a ti našemu e-shopu budou více věřit a spíš nakoupí u nás než u konkurence. 
  2. Navíc si tito návštěvníci budou náš e-shop spíše pamatovat a je tak větší šance, že u nás budou nakupovat opakovaně. A to chceme, protože získat nového zákazníka je mnohem dražší než si udržet toho stávajícího.
  3. Správně napsaný a strukturovaný obsah mají rádi i vyhledávače jako je Google, Seznam, Bing, atd. Pokud návštěvník stráví více času na jedné stránce, vyhledávače dají této stránce více plusových bodů a to ovlivní její případnou pozici ve výsledku vyhledávání na vyhledávači. 
  4. Správně strukturovaný obsah, tedy dobře použité nadpis, odstavce, odrážky, odkazy, obrázky také ocení návštěvníci, protože se v textu lépe vyznají a bude pro ně přehlednější.
  5. Správně použitými klíčovými slovy v obsahu pak můžeme získávat spousty návštěv z organického vyhledávání po řadu let.
  6. Často aktualizované weby, tedy ty, kde často vzniká nový, hodnotný obsah (například články) více zaujmou vyhledávače a ty opět dají takovému webu/e-shopu více kladných bodů. Což opět může zlepšit pozice ve vyhledávání. 

Najmout si Copywritera?

Copywriter je odborník na psaní textů. A samozřejmě je skvělý nápad si najít nějakého copywriterku nebo copywritera, protože ta nebo ten své práci rozumí a odvede ji nejspíš lépe než majitel e-shopu. Na druhou stranu vím, že ne každý provozovatel e-shopu má rozpočet na placení specialisty. V tom případě doporučuju se do tvorby obsahu svépomoci. Ano, kvalita nebude taková jako od profesionála, ale lepší než nic. A hlavně tím, že budeme obsah tvořit, budeme se v jeho tvorbě zlepšovat. Bude nás to nutit si přečíst odborné články, které nás naučí základy, popřípadě nějakou knížku nebo absolvovat kurt. A hlavně, majitel e-shopu obvykle skvěle rozumí prodávanému sortimentu, což se při tvorbě obsahu hodí.

Jaký je závěr?

Spousta provozovatelů e-shopů obsah vůbec neřeší, což je hrozná chyba. Přichází tím o spousty peněz, které by mohli vydělat. Chápu, je to práce, která zabere čas. Ale na druhou stranu než se hodinu mořit s tvorbou příspěvku na sociální sítě, radši dvě hodiny věnuju psaní článku, který pomůže návštěvníkům mého e-shopu a který bude na můj e-shop přivádět relevantní návštěvnost. A víte proč? Když vytvořím příspěvek na sociální sítě, zobrazí se jen velmi malé části sledujících. Pokud se jim už zobrazí, tak za pár minut nebo maximálně hodin a pak si jej už moc lidí nevšimne. Ale když vytvoříme článek, bude na e-shopu třeba řadu let. A stejnou dobu bude i ve vyhledávačích. A pořád bude přivádět návštěvníky, ze kterých se stanou třeba zákazníci. A z tohoto článku mohu vytvořit i příspěvky na sociální sítě, které budou na tento článek odkazovat. Více se na toto téma rozepisuju v e-booku 19 snadných kroků k ziskovému e-shopu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *