Už jsem viděl velkou spoustu internetových obchodů, ať už právě vzniklých nebo těch, které už nějakou dobu existují. A tato chyba se opakovala v 90 % případů. A přitom je to vcelku jednoduché a hlavně velmi, velmi, velmi důležité. Není třeba na to najímat specialistu, obvykle to majitel nebo provozovatel e-shopu zvládne naprosto skvěle. A hlavně to ponese ovoce po dlouhý čas. Co to je?
Prý je obsah král
Už pamatuju opravdu hodně, teda spíš už mám hodně let, s tím pamatováním je to, díky tomu vyššímu věku, horší. Ale heslo „obsah je král“ jsem slyšel nebo četl před mnoha a mnoha lety. A ono stále platí. Nebo spíš v současné době platí dvojnásob…nebo vícenásob. A tím obsahem mám na mysli obsah našeho e-shopu. A jsou to:
- popisy produktů
- popisy kategorií
- důležité stránky e-shopu jako je „Kontakt“ nebo „Doprava a platba“
- články na blogu
Chcete ZDARMA návod „Jak psát popisy produktů v e-shopu„?
Kliknutím na tlačítko souhlasíte s podmínkami ochrany osobních údajů.E-mail:
Proč je obsah e-shopu tak důležitý
- Pokud nemáme u produktů žádný popis, patrně moc důvěry od návštěvníků našeho e-shopu nezískáme.
- Pokud máme popisy produktů okopírované od dodavatele, stejně jako x dalších e-shopů, opět moc plusových bodů nezískáme. Ať už od návštěvníků, ale i od vyhledávačů jako je Google, Seznam, Bing, atd. Toto platí o to víc, o co dražší produkty prodáváme.
- Pokud nemáme popisy kategorií, přicházíme tím o výhodu, jak zaujmout návštěvníka třeba nějakou radou ohledně výběru produktu z dané kategorie.
- Pokud nemáme popisy kategorií, přicházíme tím o organickou návštěvnost z vyhledávačů.
- A to stejné platí i když nemáme články na našem e-shopu, opět tím přicházíme o plusové body jak návštěvníků (možných budoucích zákazníků), ale i vyhledávačů.
Výhody kvalitního obsahu e-shopu
Je pravda, že návštěvníci na webu a tedy i na e-shopu moc nečtou a spíš skenují (nadpisy a odrážky), ale i tak je obsah velmi důležitý.
- Někteří návštěvníci čtou a ti našemu e-shopu budou více věřit a spíš nakoupí u nás než u konkurence.
- Navíc si tito návštěvníci budou náš e-shop spíše pamatovat a je tak větší šance, že u nás budou nakupovat opakovaně. A to chceme, protože získat nového zákazníka je mnohem dražší než si udržet toho stávajícího.
- Správně napsaný a strukturovaný obsah mají rádi i vyhledávače jako je Google, Seznam, Bing, atd. Pokud návštěvník stráví více času na jedné stránce, vyhledávače dají této stránce více plusových bodů a to ovlivní její případnou pozici ve výsledku vyhledávání na vyhledávači.
- Správně strukturovaný obsah, tedy dobře použité nadpis, odstavce, odrážky, odkazy, obrázky také ocení návštěvníci, protože se v textu lépe vyznají a bude pro ně přehlednější.
- Správně použitými klíčovými slovy v obsahu pak můžeme získávat spousty návštěv z organického vyhledávání po řadu let.
- Často aktualizované weby, tedy ty, kde často vzniká nový, hodnotný obsah (například články) více zaujmou vyhledávače a ty opět dají takovému webu/e-shopu více kladných bodů. Což opět může zlepšit pozice ve vyhledávání.
Najmout si Copywritera?
Copywriter je odborník na psaní textů. A samozřejmě je skvělý nápad si najít nějakého copywriterku nebo copywritera, protože ta nebo ten své práci rozumí a odvede ji nejspíš lépe než majitel e-shopu. Na druhou stranu vím, že ne každý provozovatel e-shopu má rozpočet na placení specialisty. V tom případě doporučuju se do tvorby obsahu svépomoci. Ano, kvalita nebude taková jako od profesionála, ale lepší než nic. A hlavně tím, že budeme obsah tvořit, budeme se v jeho tvorbě zlepšovat. Bude nás to nutit si přečíst odborné články, které nás naučí základy, popřípadě nějakou knížku nebo absolvovat kurt. A hlavně, majitel e-shopu obvykle skvěle rozumí prodávanému sortimentu, což se při tvorbě obsahu hodí.
Jaký je závěr?
Spousta provozovatelů e-shopů obsah vůbec neřeší, což je hrozná chyba. Přichází tím o spousty peněz, které by mohli vydělat. Chápu, je to práce, která zabere čas. Ale na druhou stranu než se hodinu mořit s tvorbou příspěvku na sociální sítě, radši dvě hodiny věnuju psaní článku, který pomůže návštěvníkům mého e-shopu a který bude na můj e-shop přivádět relevantní návštěvnost. A víte proč? Když vytvořím příspěvek na sociální sítě, zobrazí se jen velmi malé části sledujících. Pokud se jim už zobrazí, tak za pár minut nebo maximálně hodin a pak si jej už moc lidí nevšimne. Ale když vytvoříme článek, bude na e-shopu třeba řadu let. A stejnou dobu bude i ve vyhledávačích. A pořád bude přivádět návštěvníky, ze kterých se stanou třeba zákazníci. A z tohoto článku mohu vytvořit i příspěvky na sociální sítě, které budou na tento článek odkazovat. Více se na toto téma rozepisuju v e-booku 19 snadných kroků k ziskovému e-shopu.