Upravit předvolby souhlasu

Pomocí cookies vám umožňujeme efektivně se pohybovat po stránce a využívat některé funkce. Detailní informace o všech cookies najdete níže v jednotlivých kategoriích souhlasu. Cookies označené jako „Nezbytné“ se ukládají ve vašem prohlížeči, protože jsou nutné ke zpřístupnění základních funkcí stránky.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Přeskočit na obsah

Co mi pomohlo rozjet e-shop k milionovým tržbám měsíčně

Asi očekáváte, že půjde o nějakou technologickou vychytávku nebo náročnou dovednost, kterou je zdlouhavé se naučit. Ale budete překvapeni, tuto činnost zvládne úplně každý a hned. A je vhodná nejen pro začínající e-shopy, ale v podstatě pro každý menší a střední internetový obchod, který nemá vše automatické. 

Má vlastní zkušenost

StavbaOnline.cz v roce 2008
StavbaOnline.cz v roce 2008

Tento níže popsaný postup mi na začátku provozování mého e-shopu StavbaOnline.cz velmi pomohl a vlastně fungoval i následně, když už jsme měli tržby několik milionů měsíčně. Postup je vhodný zejména pro e-shopy, které prodávají dražší zboží (stavebniny, gastro vybavení, nábytek, atd.), ale rozhodně jej doporučuju každému začínajícímu nebo menšímu e-shopu, který nemá stovky objednávek denně.

A je to tak snadné

Tento postup je založený na komunikace se zákazníkem, respektive s návštěvníkem našeho e-shopu. Zabere nám nějaký čas, ale věřte, že se bohatě vyplatí. A získáte tak nejen jednorázově více objednávek a tržeb, ale uděláte z návštěvníků vašeho e-shopu věrné zákazníky, kteří budou u vás nakupovat pravidelně. Co k tomu potřebujeme? Skoro nic, jen vstřícnost, slušnost, ochotu. Může se zdát, že to jsou v dnešní době už nemoderní vlastnosti, ale není to pravda. Pořád díky nim můžeme hodně získat.

1) Nová objednávka

Jakmile přijde objednávka, co nejdříve zákazníka telefonicky kontaktujeme. A to i když pro něj nemáme žádnou významnou zprávu. Už jen ujištění, že objednávka v pořádku do e-shopu dorazila a že se jí někdo věnuje, zákazníka uklidní a získá větší důvěru v daný e-shop. 

Tímto telefonátem navíc můžeme zjistit potřeby zákazníka a případně mu nabídnout pro jeho požadavky vhodnější produkt (popřípadě dražší) nebo mu nabídneme doplňkové produkty či služby (pojištění, prodloužená záruka atd.). 

Pokud jednáme se zákazníkem vlídně, nepřezíravě a on cítí, že si jej vážíme, získáme jeho větší důvěru a později nám odpustí i případná pochybení nebo delší dodací lhůtu. 

A taky si náš e-shop mnohem lépe zapamatuje, tedy zapamatuje si zkušenost s naším e-shopem. Proto bude mnohem větší šance, že se později bude vracet a nakupovat opakovaně. A také je šance, že se zmíní i svým známým, protože podobný přístup ze strany e-shopu není běžný a rozhodně nakupujícího zaujme. 

2) Objednávka v procesu vyřizování

více objednávek e-shop

U sortimentu, který má delší dodací lhůty, ať už očekávaně nebo neočekávaně, se snažíme o pravidelný telefonický kontakt se zákazníkem. Každý telefonát s ujištěním, že zákazníkova objednávka je naší prioritou, jej uklidní, i když se neočekávaně prodlouží dodací lhůta. Opět toto mám ověřené z vlastní zkušenosti. Zákazníci jsou pak mnohem shovívavější k případným chybám ze strany e-shopu. A opět se  mnohem rádi budou vracet a nakupovat opakovaně. 

3) Objednávka vyřízená a dodána

Pokud je časová kapacita, je vhodné zákazníkovi po pár dnech od dodání zboží zavolat, zda dodání proběhlo v pořádku a zda je s produktem vše v pořádku. Opět je zde prostor zákazníkovi nabídnout příplatkové služby nebo doplňkové zboží. 

Chápu, že na toto nemusí zbývat čas. Ale tento krok je vhodný udělat alespoň u zákazníků/objednávek, u kterých cítíme, že je šance na opakované nákupy. 

4) Před samotnou objednávkou

S aktivní komunikací můžeme pracovat ještě před samotnou objednávkou, a to pomocí chatu, který je na e-shopu nainstalován (například Smartsupp.cz). Toto není úplně nutný krok, ale hodí se jej využívat například ve slabších období, kdy není moc práce a objednávek. 

Aplikace chatu ukazuje aktuální návštěvy na e-shopu, tedy na jaké se každý aktivní návštěvník nachází. Tím pádem můžeme cíleně oslovit ty návštěvníky, kteří jsou na nějakém drahém produktům, s nabídkou rady při výběru. Nebo oslovit návštěvníky stránky “Doprava” a vysvětlit jim nabízené způsoby dopravy.

Závěrem

Výše uvedené body, zejména body 1-3, jsou zejména ve vaše segmentu velmi důležité. Nejen že se tímto postupem výrazně odlišíte od konkurence, ale také získáte věrnější a spokojenější zákazníky, kteří následně u vás budou ochotni utrácet své peníze opakovaně. A tím nebude potřeba tolik utrácet za získávání nových zákazníků.

Chápu, že se to může zdát jako spousta práce, ale poznáte sami, že se tato práce vyplácí. 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *