Upravit předvolby souhlasu

Pomocí cookies vám umožňujeme efektivně se pohybovat po stránce a využívat některé funkce. Detailní informace o všech cookies najdete níže v jednotlivých kategoriích souhlasu. Cookies označené jako „Nezbytné“ se ukládají ve vašem prohlížeči, protože jsou nutné ke zpřístupnění základních funkcí stránky.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Přeskočit na obsah

Važte si zákazníků vašeho e-shopu, ušetříte

Hodně majitelů e-shopů každý den svádí boj o získání nových zákazníků. Mnohdy je to boj dost náročný a hlavně velmi drahý. Na náš internetový obchod je dovedeme buď ze zbožáků jako je Heureka a Zboží, nebo z vyhledávačů jako je Google, Seznam a Bing nebo ze sociálních sítí, případně napřímo, kdy návštěvník z nějakého důvodu zná adresu našeho e-shopu. Každá z těchto cest není jednoduchá a zdarma.

Všechno nás stojí peníze a čas

Každá návštěva vedoucí ze zbožáků nás stojí peníze za proklik. Každá návštěva z vyhledávačů nás stála čas (a možná i peníze) s tvorbou obsahu, ať už to byl popis kategorie, produktu nebo článku. A to stejné platí o návštěvnosti ze sociálních sítí – vždyť vytvoření příspěvku na sociální síť nám taky zabere nějaký ten čas popřípadě peníze, pokud se jedná o placenou propagaci.

Konverzní poměr e-shop

A když už se nám podaří přivést pomocí výše zmíněných možností nového návštěvníka, ještě není moc velká záruka toho, že u nás i nakoupí. Stačí se podívat do Google Analytics na hodnotu konverzního poměru, tedy poměru počtu lidí, co na náš e-shop přišli a počtu lidí, kteří nakonec nakoupili. Běžný konverzní poměr může být 0,5 až po desítky procent. Hodně záleží na sortimentu, cílovce, atd. 

A když si spočítáme, kolik nás přivedení návštěvníka stálo nebo kolik nás stála jedna objednávka (konverze), zjistíme, že to není levné. 

věrnost zákazníků e-shopu

Věrný zákazník je zlato

Daleko levnější je přimět k nákupu zákazníka, který už u nás nakoupil. Proto doporučuju, a to i začínajícím e-shopům, zaměřit se na udržení zákazníka. 

Jak na to?

Možností je hned několik a bez některých se prostě neobejdeme. 

  1. Spokojenost zákazníka – tento bod je nezbytný, protože asi těžko u nás zákazník nakoupí podruhé, pokud nebyl s první objednávkou spokojený. A to ať kvůli nekvalitnímu zboží nebo dlouhé dodací lhůtě atd. Ale asi většina z provozovatelů e-shopů si za svým zbožím a jeho kvalitou stojí a snaží se objednávky vyřizovat co nejrychleji. 
  2. Komunikace se zákazníkem – toto souvisí s prvním bodem. mám ověřeno ze svých e-shopů, že pokud se zákazníkem komunikujeme a jsme upřímní (např. ohledně prodloužení dodací lhůty), zákazník je spokojený a v klidu. Proto je důležité a vhodné zákazníka informovat, co se s jeho objednávkou děje. Popisuju to v článku Komunikuj se zákazníkem, vyhneš se problémům.
  3. Přidaná hodnota – zákazník obdrží objednávku a v balíčku na něj čeká překvapení, myslím příjemné překvapení ve formě malého dárku nebo psaného poděkování od majitele e-shopu? V takovém případě si e-shopu u zákazníka „šplhne“ a nejspíš získá plusové body.
  4. Věrnostní slevy a bonusy – když toto zákazníkovi nabídneme po jeho první objednávce, hned bude mít větší motivaci u nás nakoupit znovu. 

A určitě vás napadnou další možnosti, jak si udržet zákazníka a převést jej na věrného zákazníka, který se na váš e-shop bude vracet a vás to bude stát mnohem méně času a peněz, než přivádět neustále nové a nové. 

K tomu všemu se výborně hodí e-mail marketing a pokud chcete pomoct s e-mail marketingem nebo s tím, jak udržet stávající zákazníky, neváhejte se na mě obrátit 😉

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *