V první řadě si je potřeba uvědomit, že popisy produktů patří mezi ty nejdůležitější prvky každého e-shopu. Kamenný obchod má tu výhodu, že zákazníka může ovlivnit prodavač (samozřejmě pokud je schopný). Ale v e-shopu toto neplatí. Tady máme jedinnou možnost, jak přesvědčit návštěvníka o tom, že náš produkt chce a dokonce jej musí mít. A touto možností je právě popis produktu.
Mnoho e-shopů dělá tu chybu, že popis produktů buď neřeší vůbec nebo jej pouze okopíruje z reklamních materiálů či webu dodavatele. Ano, je to jednoduché a rychlé řešení, kterým uspoříme zepár hodin času při spouštění e-shopu. Ale těchto několik uspořených hodin se nám v budoucnu vůbec nevyplatí. Hlavně pokud to s e-shopem myslíme opravdu vážně a dlouhodobě.
Jasně, pokud e-shop prodává trička s vtipným potiskem, popisky nejsou úplně potřeba (tady budou hrát prim fotky produktu). Čím dražší zboží nabízíte, tím jsou popisy důležitější.
3 důvody, proč psát vlastní popisy produktů
- Vlastní popisy produktů vám dávají velkou výhodu před konkurencí, která je buď neřeší, odflákla je nebo je okopírovala od dodavatele. Dost často se stává, že dodavatel uvádí informace o produktu pouze pomocí suchých technických dat s malou vypovídající schopností, které mnohým zákazníkům moc neřeknou a rozhodně v zákazníkovi nevzbudí zájem o produkt, takže ani nepomohou se pro daný produkt rozhodnout.
- Dobře napsané popisy budí u návštěvníků důvěru. Pozná, že produktu rozumíte. A lidé radši nakoupí u někoho, kdo je odborníkem. Zákazník než nakoupí, si většinou prohlédne více e-shopů a pozná, že váš popis produktu je stejný, jaký už četl na jiném e-shopu. V případě, že se ceny v e-shopech neliší, rozhoduje se zákazník právě podle popisů produktů či designu e-shopu. Design e-shopu máte patrně podle vašich představ. Ale texty, tedy popis produkt, můžete snadno a rychle změnit tak, aby byl pro zákazníka zajímavý.
- Říká se, že obsah je král. U e-shopu jsou zmíněným obsahem veškeré texty, tedy i popisy produktů. Díky textům vás mohou lidé najít přes vyhledávače (Seznam, Google,…). Pokud vyhledávače narazí na několik e-shopů, které mají stejný popis produktu, většinou je penalizuje za duplicitu. Následkem pak bývá jistý sešup ve výpisu vyhledávání daného produktu v Googlu či Seznamu nebo ještě hůř jeho úplné vyřazení z vyhledávání. A co si budeme povídat, pozice, na které se zobrazuje váš produkt ve vyhledávačích, citelně ovlivňuje jeho prodejnost (je rozdíl, jestli je váš produkt první nebo se zobrazuje až na třetí stránce).
Pište poutavé a hlavně originální popisy produktů. Důležité je také forma zobrazení textu. A v neposlední řadě – psát správně česky, bez gramatických chyb. Ale vezměme to podrobněji.
Více informací o tom, jak správně psát popisy produktů v e-shopu jsem připravil e-book (.pdf).