Upravit předvolby souhlasu

Pomocí cookies vám umožňujeme efektivně se pohybovat po stránce a využívat některé funkce. Detailní informace o všech cookies najdete níže v jednotlivých kategoriích souhlasu. Cookies označené jako „Nezbytné“ se ukládají ve vašem prohlížeči, protože jsou nutné ke zpřístupnění základních funkcí stránky.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Přeskočit na obsah

Jak na dokonalé popisky produktů v e-shopu?

V první řadě si je potřeba uvědomit, že popisy produktů patří mezi ty nejdůležitější prvky každého e-shopu. Kamenný obchod má tu výhodu, že zákazníka může ovlivnit prodavač (samozřejmě pokud je schopný). Ale v e-shopu toto neplatí. Tady máme jedinnou možnost, jak přesvědčit návštěvníka o tom, že náš produkt chce a dokonce jej musí mít. A touto možností je právě popis produktu.

Mnoho e-shopů dělá tu chybu, že popis produktů buď neřeší vůbec nebo jej pouze okopíruje z reklamních materiálů či webu dodavatele. Ano, je to jednoduché a rychlé řešení, kterým uspoříme zepár hodin času při spouštění e-shopu. Ale těchto několik uspořených hodin se nám v budoucnu vůbec nevyplatí. Hlavně pokud to s e-shopem myslíme opravdu vážně a dlouhodobě.

Jasně, pokud e-shop prodává trička s vtipným potiskem, popisky nejsou úplně potřeba (tady budou hrát prim fotky produktu). Čím dražší zboží nabízíte, tím jsou popisy důležitější.

3 důvody, proč psát vlastní popisy produktů

  1. Vlastní popisy produktů vám dávají velkou výhodu před konkurencí, která je buď neřeší, odflákla je nebo je okopírovala od dodavatele. Dost často se stává, že dodavatel uvádí informace o produktu pouze pomocí suchých technických dat s malou vypovídající schopností, které mnohým zákazníkům moc neřeknou a rozhodně v zákazníkovi nevzbudí zájem o produkt, takže ani nepomohou se pro daný produkt rozhodnout.
  2. Dobře napsané popisy budí u návštěvníků důvěru. Pozná, že produktu rozumíte. A lidé radši nakoupí u někoho, kdo je odborníkem. Zákazník než nakoupí, si většinou prohlédne více e-shopů a pozná, že váš popis produktu je stejný, jaký už četl na jiném e-shopu. V případě, že se ceny v e-shopech neliší, rozhoduje se zákazník právě podle popisů produktů či designu e-shopu. Design e-shopu máte patrně podle vašich představ. Ale texty, tedy popis produkt, můžete snadno a rychle změnit tak, aby byl pro zákazníka zajímavý.
  3. Říká se, že obsah je král. U e-shopu jsou zmíněným obsahem veškeré texty, tedy i popisy produktů. Díky textům vás mohou lidé najít přes vyhledávače (Seznam, Google,…). Pokud vyhledávače narazí na několik e-shopů, které mají stejný popis produktu, většinou je penalizuje za duplicitu. Následkem pak bývá jistý sešup ve výpisu vyhledávání daného produktu v Googlu či Seznamu nebo ještě hůř jeho úplné vyřazení z vyhledávání. A co si budeme povídat, pozice, na které se zobrazuje váš produkt ve vyhledávačích, citelně ovlivňuje jeho prodejnost (je rozdíl, jestli je váš produkt první nebo se zobrazuje až na třetí stránce).

Pište poutavé a hlavně originální popisy produktů. Důležité je také forma zobrazení textu. A v neposlední řadě – psát správně česky, bez gramatických chyb. Ale vezměme to podrobněji.

Více informací o tom, jak správně psát popisy produktů v e-shopu jsem připravil e-book (.pdf).

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *