Přeskočit na obsah

Kdy nemá smysl utrácet za marketing?

K napsání tohoto článku mě inspiroval dnešní telefonát. Volal mi známý, shodou okolností provozovatel e-shopu a vcelku zoufalým hlasem stěžoval, že neví, jak dál. Dál se svým e-shopem, samozřejmě. E-shop provozuje více jak dva roky, návštěvnost postupně roste, ale objednávek je jak šafránu. Vždyť má ceny nastavené v podstatě stejně jako konkurence a dokonce utrácí spoustu peněz za PPC reklamu. Čím to tedy může být, proč nikdo nenakupuje?

Kde udělali soudruzi z NDR chybu…

Stačil letmý pohled na e-shop známého a hned bylo jasné, že se nejedná jen o jednu chybu. Příslovečných klacků pod nohy hází návštěvníkům na cestě stát spokojeným zákazníkem nespočítaně. Například:

  1. Chybějící či značně skromné popisy produktů.Kdyby prodával například trička s vtipným potiskem, popis bude zbytečný. Ale jelikož nabízí vcelku specifické produkty, ve kterých se nezasvědcený úplně nevyzná, je dobré napsat nejen základní parametry, ale i výhody, možnosti použití atd.
  2. Různý styl textů.Vypadá to jako „u kolotočářů“, když část odstavce je napsána jinou velikostí, barvou či dokonce fontem než jeho další část. Nebo když je odrážkový seznam udělán pomocí pomlček a nikoliv HTML značek. Budí to pak dojem, že provozovatel svou práci značně odflákl, a to v návštěvníkovi nevzbudí zrovna velkou důvěru.
  3. Malý nebo žádný obrázek produktu.Už spousta studií dokázala, že větší a kvalitnější obrázek má větší šanci zaujmout než prťavý a rozostřený. A pokud je ještě ke všemu opatřený logotypem jiného e-shopu, tak to je úplný …s dovolením…záser.
  4. Nevýrazné tlačítko „Do košíku“.Návštěvník určitě nebude nadšený, když několik nekonečných chvil stráví hledáním tlačítka pro vložení do košíku. Mělo by být přiměřeně velké a barevně výrazné. Také se doporučuje umístit jej nad ohybem stránky, tedy tak, aby nebylo třeba scrolovat stránkou dolů.
  5. Chybějící informace důležité pro objednání.Možná jen poloviční blázen objedná na e-shopu, kde chybí nebo jsou jen těžko k nalezení zásadní informace jako je dostupnost produktu či kontaktní údaje na prodávajícího.

A výše uvedený seznam chyb je jen ze stránky detailu produktu. Další chyby snižující tolik sledovaný konverzní poměr e-shopu se skrývají v košíku, objednávkovém procesu atd.

detail produktu eshopu
detail produktu eshopu

Jaký je závěr?

Můžete utrácet tisíce za PPC kampaně a další druhy internetového marketingu, nebo dělat takové hovadiny jako nakoupit databázi e-mailů a spamovat, snižovat ceny a nabízet své zboží za nesmyslnou marži 0%. Ale než to uděláte, rozhodně doporučuju se zamyslet, co by vám jako zákazníkovi na e-shopu vadilo. Není vůbec na škodu zapojit i svou rodinu, známé, kolegy, každý názor a připomínka může pomoci. A pokud si chcete být jistý, kontaktujte odborníka, který ti poradí. Neváhejte a udělejte to co nejdříve, každý další návštěvník tvého e-shopu se může stát vaším zákazníkem, spokojeným a hlavně platícím.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *