Upravit předvolby souhlasu

Pomocí cookies vám umožňujeme efektivně se pohybovat po stránce a využívat některé funkce. Detailní informace o všech cookies najdete níže v jednotlivých kategoriích souhlasu. Cookies označené jako „Nezbytné“ se ukládají ve vašem prohlížeči, protože jsou nutné ke zpřístupnění základních funkcí stránky.... 

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou zásadní pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem.

Tyto soubory cookie neukládají žádná osobní identifikační data.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Funkční soubory cookie pomáhají provádět určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Analytické soubory cookie se používají k pochopení interakce návštěvníků s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počet návštěvníků, míru okamžitého opuštění, zdroj provozu atd.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Výkonnostní cookies se používají k pochopení a analýze klíčových indexů výkonu webu, což pomáhá zajistit lepší uživatelský komfort pro návštěvníky.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.

Žádné soubory cookie k zobrazení.

Přeskočit na obsah

Na čem spustit e-shop?

Hned na začátku se musím bez mučení přiznat, že Shoptet, či spíše pronájem e-shopu obecně, jsem nikdy neměl příliš v lásce. Jedním důvodem je/byla velmi omezená možnost odlišení vzhledu e-shopu od stovky dalších, které používají stejnou šablonu či systém. A druhým, důležitějším důvodem, je uzavřenost zdrojového kódu.

Abych to vysvětlil – nejsem žádný exceletní kodér, natož programátor. Ale dříve jsem vytvářel weby pro sebe, popřípadě přátele, což mě naučilo se trošku vyznat v HTML a CSS, povrchně i v PHP. A když jsem začínal se svým prvním e-shopem StavbaOnline.cz, chtěl jsem systém, do kterého budu moct zasáhnout, upravit barvu určitého tlačítka nebo změnit text formulářového prvku v objednávce. Vybral jsem si tedy krabicový e-shop a později jsem tuto volbu ocenil opravdu často, dělal jsem totiž úpravy téměř denně. A právě tyto možnosti u pronajatého e-shopového systému, jako je třeba právě Shoptet, nemáme.

Na druhou stranu většina provozovatelů e-shopů chce nástroj, který bude fungovat a o který se nemusejí starat. A to je zase velká výhoda Shoptetu.

Když jsem v roce 2016 prodal e-shop StavbaOnline.cz a postavil se na volnou nohu coby poradce v oblasti internetového marketingu pro e-shopy, hned několik klientů mělo (a stále má e-shop) od Shoptetu. Díky nim jsem se mohl s tímto e-shopovým systémem blíže seznámit a přehodnotit svůj ukvapený názor na něj.

Chcete e-shop mít spuštěný opravdu rychle?

Setkal jsem se s tím už několikrát. Někdo ze známých vyslovil přání mít e-shop a na mou otázku, kdy by chtěl e-shop spustit, byla vždy stejná odpověď – co nejdřív, do týdne, maximálně do 14 dnů. Jasně, proč ne a hodinky s vodotryskem k tomu… Připravit kvalitní a do budoucna úspěšný internetový obchod trvá mnohem déle. To máte výběr systému, volba domény, grafický návrh, návrh struktury, nastavení e-shopu, import produktů, příprava textů… „A takto tady postavil už tři domy“ (film Na samotě u lesa).

Dobře, výše zmíněným zdlouhavým postupem vzniklo jen malé procento z cca 30 tisíc e-shopů fungujících v ČR. Pro ty, co pospíchají stejně jako většina mých známých, je pak ideální volbou Shoptet. Proč?

  • E-shop je připravený do několika minut, stačí jen vybrat grafickou šablonu.
  • Není potřeba zdlouhavě řešit napojení na služby jako je Google Analytics, Adwords, Sklik, Zboží.cz, Heureku, atd., vše je nastavené během chvilky.
  • Naimportovat či vložit produkty je velmi snadné a zvládne opravdu každý.
  • Zbývá pak už jen přidat důležité informace jako jsou obchodní podmínky, kontakt, druhy dopravy, plateb…
  • …a už se mohou hrnout kvanta objednávek.

Kvanta objednávek se asi hned hrnout nebudou, to dá rozum. Ale e-shop může do světa, myslím toho internetového. Ano, dá se to zvládnout za jeden týden, možná i za jeden den, pokud máš s provozováním e-shopů nějaké zkušenosti a vyflákneš se na popisy produktů, kategorií a vůbec textový obsah. Což samozřejmě neradím, obsah je přece jen velmi důležitý.

Proč jsem si Shoptet oblíbil

S jedním klientem jsme jeho e-shop převedli z krabicového systému na Shoptet včetně grafických úprav šablony a nastavení propojení s potřebnými nástroji a službami (Google Analytics, Mailchimp, Adwords, Sklik, Zboží.cz, Heureka atd.). S druhým klientem jsme „prodělali“ změnu šablony Shoptetu. Díky těmto zkušenostem jsem poznal Shoptet přece jen důvěrněji.

Počáteční nastavení Shoptetu zvládne každý

Shoptet recenze

Nastavení systému je velmi jednoduché a dokonce je připravený přehledný průvodce, který pomůže i těm méně zdatnějším. Import produktů, například z jiného systému, je vyřešen skvěle a díky podrobnému návodu jej opět zvládne opravdu každý. Naopak nesnadné je vybrat si grafickou šablonu. Je jich na výběr hned několik a hlavně ty novější jsou velmi povedené (a samozřejmě i responzivní).

Bezproblémová integrace důležitých nástrojů

Propojit e-shop například se zbožovými vyhledávači (Zboží.cz, Heureka, Glami atd.) je velmi jednoduché, nemusíš se trápit s instalací jednotlivých měřících kódů, zadáš jen tvé ID, které získáš při registraci do těchto služeb a je to. Nejinak je tomu i u PPC systémů (Adwords, Sklik). A stejně snadné je to i s dalšími nástroji, například u Malchimpu, což je výborný e-mail marketingový klient. Mailchimp využívám téměř pro všechny klienty a právě jeho integrace v Shoptetu je velkou výhodou. Ale o tom více v některém z dalších článků nebo při konzultaci zdarma.

Odlišit se designem? Není problém

Jak jsem zmínil na začátku článku, u pronájmu e-shopů mi vadí, tedy vadilo to, že se nejde příliš odlišit od ostatních e-shopů běžících na stejném systému/šabloně. U Shoptetu to neplatí. Tedy ne až tak doslova. U obou e-shopů zmíněných klientů se nám podařilo design šablony upravit tak, aby byl jedinečný, přehledný, čistý. Samozřejmě nejsou zde takové možnosti, jako když je k dispozici přístup do kódu. Ale to je daň za to, že máš neustále moderní e-shop splňující nejnovější trendy v e-commerce scéně.

Pro koho je e-shop od Shoptetu vhodný

  • Pro nováčky, kteří nemají zkušenosti s provozováním e-shopu.
  • Pro ty, co nepotřebují nestandardní funkce.
  • Pro ty, co chtějí e-shop spustit velmi rychle.
  • Pro ty, co nechtějí na začátku investovat větší částky do pořízení e-shopového systému.
  • Pro ty, co se chtějí soustředit na marketing a prodej, ale nechtějí se starat, zda je jejich e-shop aktuální, moderní, konkurenceschopný.

A pro koho není…

  • Pro ty, co chtějí dělat velmi často v designu nebo kódu e-shopu.
  • Pro ty, co potřebují nestandardní funkce.
  • Pro ty, co mají v týmu programátory, kteří se starají o aktuálnost systému.

E-shop od Shoptetu je nejrozšířenějším systémem v ČR. A má to nejspíš nějaký důvod. Ano, mají hodně dobře zvládnutý marketing a můžeme o ně zakopnout na každém rohu českého internetu. Ale tím hlavním důvodem budou spokojení zákazníci.

Mám zkušenosti s krabicovými systémy, tvořenými na míru a i těmi pronajatými, a to nejen od Shoptetu. Každý má své pro a proti. Ale Shoptet mohu po výše popsaných zkušenostech s klidným srdcem doporučit. Kdybych sám spouštěl nyní e-shop, volil bych systém od Shoptetu.

Chcete pomoci s výběrem tarifu Shoptetu, s přípravou e-shopu, úpravou designu, propojením na zbožáky, ppc systémy atd? Kontaktujte mě 😉 A e-shop můžeš mít připravený i do 24 hodin. Nedávno jsem například převáděl pro klienta jeho e-shop OnlineGastro.cz na Shoptet nebo Blaire.cz.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *